Wspieramy pacjentów z Przewlekłą Chorobą Nerek (PChN) oraz ich bliskich, pomagamy im uporać się z przeciwnościami, jakie niesie konieczność leczenia zachowawczego, zmiany stylu życia czy terapii nerkozastepczej.

+48 5605 448 693

osod@osod.info
ul. Wilczy Stok 12; 30-237 Kraków

Aktualności

Poniedziałek - Piątek

09:00 - 17:00

+48 501 781 723

osod@osod.info

ul. Wilczy Stok 12

30-237 Kraków

Follow Us
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Moje Nerki  >  dializa   >  Centrum Dializ dr Mucaria na Sycyli

Centrum Dializ dr Mucaria na Sycyli

O wyjazdach z dializami na Sycylię wiele dobrego  w Stowarzyszeniu słyszeliśmy. Mieliśmy zaszczyt sprawdzić osobiście. Nasz pobyt na Sycylii w Trapani to przede wszystkim spotkania z dr Filippo Mucaria i zespołem Centrum Dializ w siedzibie w Valderice. Poznaliśmy warunki i ofertę dializ wakacyjnych tamtejszego ośrodka.

Zaskakującą informacją był fakt, że w Trapani i okolicy jest aż 10 stacji dializ. To bardzo korzystne rozwiązanie dla pacjentów. Na hemodializę nikt nie dojeżdża więcej niż 30 km.

Drugą ciekawostką, bardzo polepszającą komfort i bezpieczeństwo osób hemodializowanych jest to, że na czterech pacjentów przypada jedna pielęgniarka (technik) i mimo sporej rotacji pacjentów panuje rodzinna atmosfera.

Nie musieliśmy się przejmować komunikacją gdyż panie Joanna i Anna pracujące w tamtejszej Stacji służą pomocą w tłumaczeniu na Polski. Też skutecznie i kompleksowo pomagają w zorganizowaniu wakacji i dializ aby wyjazd był jak najbardziej przyjemny przez  cały rok.

Podróżowanie poza Polskę pacjenta hemodializowanego może być przerażającą propozycją. O ile w  zaplanowaniu zabiegów dializy, noclegu i dojazdów na HD jest świetna pomoc ze strony stacji dializ Mucaria to samotne podróżowanie bez znajomości języka, lotniska może niepokoić wielu. Dlatego wspólnie z zespołem Mucaria  próbowaliśmy ułatwić ten etap podróży na wakacje z dializami. Mamy nadzieję, że wkrótce poznacie szczegóły a oferta będzie naprawdę obiecująca.

Ale to nie będzie jedyna propozycja.

Odpoczynek jest ważny dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Przekonaliśmy się, że Trapani i Sycylia jest dobrym miejscem do wyjazdu i relaksu. Teraz, gdy zbliża się lato, warto zastanowić się nad sprawdzonym ośrodkiem a przyszłości samodzielnie spróbować zaplanować i  zorganizować dializy i wyjazd.

Przebywając na Sycylii udało nam się zobaczyć Trapani usytuowane w pobliżu Wysp Egadzkich, przezroczyste morze, urocze miasteczko na górze Erice.

Jeśli potrzebujecie więcej informacji o Centrum Dializ Mucaria oraz przydatne wskazówki i kontakt zapraszamy  na stronę:

Treść OSMN służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nasza strona internetowa nie ma na celu zastąpienia profesjonalnej porady medycznej, diagnozy lub leczenia.
OSMN nie ponosi odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronie.